JalanKitaBersama

"Katakanlah(Muhammad), 'Inilah jalanku, aku dan orang-orang yang mengikutiku mengajak (kamu) kepada Allah dengan yakin, Maha Suci Allah, dan aku tidak termasuk orang-orang musyrik'"
(Yusuf:108)




muntalaq

Tuesday, May 17, 2011




jauhnya diriku
hala tujuku
dakwahku
keberadaanku
nasib ummatku
keberjayaan dakwahku
hubungan Rabbaniyahku
ketergantunganku..
masih jauh.

hanya aku disini
berdiri dengan azam
bermula dengan strategi
turun dengan aksi
tapi tiada persiapan diri.

melihat manusia dari kaca mata akhirat
melihat mereka..
sepertinya aku terjebak disini.

dahuluku sudah berlalu
namun aku sekarang masih berdiri
memastikan hala tuju ku itu
membuat persediaan untuk hari-hari mendatang..
Bangunlah diri demi ummat ini!
yang lemah longlai dipenatkan dunia
tercekik dek dunia animasi buatan manusia sendiri.

moga ini menjadi muntalaq buat diri ini.


0 comments: