JalanKitaBersama

"Katakanlah(Muhammad), 'Inilah jalanku, aku dan orang-orang yang mengikutiku mengajak (kamu) kepada Allah dengan yakin, Maha Suci Allah, dan aku tidak termasuk orang-orang musyrik'"
(Yusuf:108)



hati sebening mata air,,,,,

Sunday, January 24, 2010
Dengan Nama Allah Yang Maha Pengasih Maha Penyayang,,,


Berubah....susah sangat kan nak berubah....


Kenapa susah sangat nak berubah??


ya,,inilah yang sering bermain-main dalam hati ni,,kenapa & kenapa??


alhamdulillah,,Allah berikanku jawapan,,bila tetiba je hati ni tergerak nak baca 1 buku ni,,


jawapannya,,NAFSU..NAFSU..NAFSU...


cenderung ke arah HANYA SATU jenis kemaksiatan,,,

jika kita rasa nafsu ini MEMAKSA ,,jangan kita kira itu syaitan,,itu adalah NAFSU KITA...

Bila kita dah TERBIASA buat satu maksiat ,, or jahiliyyah ni,,,

kita tak merasakan KENIKMATAN saat melakukan benda tu,,

tapi,,kita melakukan itu kerna KITA DAH TERBIASA,,i repeat it,,TERBIASA!!!


JIWA KITA MERASA SAKIT KETIKA NAK TINGGALKAN MAKSIAT OR JAHILIYYAH NI,,


Kita semua nak syurga,,tapi layakkah kita nak masuk syurga tanpa apa-apa effort???
Saya malu dengan Rasulullah,,saya malu dengan para sahabat,,, 


Para sahabat dijanjikan syurga kerana apa?? kerana mereka tak tunduk pada nafsu...


adakah kita layak sedangkan nafsu sendiri masih belum lagi "disettlekan"????




Hanya ada satu jalan,,tunduk pada Allah atau nafsu ??? 

" Dan orang-orang yang berjihad untuk ( mencari keridhaan ) Kami ,benar-benar akan Kami tunjukkan Kepada mereka jalan-jalan Kami." (Al-Ankabut : 69 )

1 comments:

{ itana } at: January 25, 2010 at 1:01 AM said...

hasbiallah :)
jom jadi mujahidah sama2 insyaallah~